Referat af bestyrelsesmøde lørdag den 5. oktober 2019, Grønnevang 366 kl 0900.

Dagsorden:

Fortove og chaussesten

Opsætning af trafikspejl, jfr forslag på generalforsamlingen

Plantning af træer på det grønne område i foreningens område jfr forslag fra Jim Pedersen

Eventuelt

Fremmødt var: Ole Peter, Henrik, Rudy, Erling og suppleant Per Fjeldsted. Afbud fra Jette.

Begge dele gennemgået sammen med entreprenør. Det viste sig, at der var i alt 81 steder, hvor der krævedes udbedring, samlet tilbud kr 71.400,- + moms for både reparation af chaussesten og fortovet på en sidevej, hvor alle fortovssten er sunket. Mulighederne drøftet, men enighed om at lave arbejdet udføre, da skaderne jo kun risikerer at blive forværret.
Det indskærpes at fortove og chaussesten ud for grundstykkerne er ejernes ansvar og det er NØDVENDIGT at friholde dem for ukrudt, da de ellers forvitres.
Ved vedvarende misligholdelse konstateres forbeholder bestyrelsen sig ret til at rette henvendelse til de pågældende med krav om, at renholdelse skal ske inden for 3 uger – i modsat fald vil renholdelse ske for grundejerens regning.

Vi har modtaget svar fra Gribskov Kommunes Tekniske Forvaltning med et afslag på vores ansøgning om at få opsat et trafikspejl. Begrundelsen er, at trafikspejle kun bevilges på veje med meget lav hastighed, da det trafiksikkerhedsmæssigt er for svært at bedømme bilisternes hastighed, når man kigger via et spejl. Der henvises i stedet til beskæring af hække.

Jim begrundede sit forslag med, at der i øjeblikket er megen fokus på plantning af træer for miljøets skyld. Han havde selv sendt forslaget til kommunen. Han mente, at det ville kunne ske uden omkostning for grundejerforeningen, idet sponsorer formentlig vil donere træer til området. Det skulle ske ved en happening, hvor måske TVLorry og borgmesteren kunne fremvise den nye skov. På sigt vil foreningen kunne spare græsklipningen.
Drøftet i bestyrelsen og der var enighed om, at en sådan beslutning rækker langt ud over nuværende bestyrelses levetid, så det vil blive bragt op på næste generalforsamling.

Henrik oplyste til økonomien, at obligationsafkastet var mindre end forventet fmt grundet det meget lave renteniveau i øjeblikket.  Obligationsbeholdningen er i øjebliket på godt 1.2 million og ovennævnte reparationer vil kunne ske med penge fra kassebeholdningen.

Del siden