Seneste nyt

Februar 2016

Bestyrelsen i Grundejerforeningen Grønnevang har trukket sig!

Beslutningen har bestyrelsen truffet i enighed, som konsekvens af afstemningsresultatet på den ekstraordinære generalforsamling den 11. november 2015.

Eneste punkt på den ekstraordinære generalforsamling, var bestyrelsens forslag til nye vedtægter.

Udover en almindelig opdatering af vedtægterne, indeholdt forslaget også en paragraf om oprettelse af en såkaldt ”vejfond”.

Ved en tidligere ordinær generalforsamling blev bestyrelsen pålagt, at undersøge mulighederne for at oprette en vejfond eller lignende. Tanken var at tydeliggøre, at vores opsparing gennem årene, kun skal bruges til renovering af vejene.

I forbindelse med dette arbejde, undersøgte bestyrelsen de forskellige muligheder og indhentede tilbud fra flere firmaer om priser og omfang af en sådan renovering. Et stort arbejde, som ingen af de tidligere bestyrelser har valgt at prioritere i tilstrækkeligt omfang.

Det tilbud som den nu afgåede bestyrelse går ind for, koster i omegnen af 1,5 mill. Takket være den opsparing grundejerforeningen har foretaget, er differencen fra vores formue og op til de 1,5 mill. inden for rækkevidde.

I det forkastede vedtægtsforslag indgik et budgetforslag for den såkaldte vejfond. Forslaget indebærer et årligt kontingent på 350,- pr. parcel. Beregningen viser, at man i løbet af 6-7 år vil have en tilstrækkelig opsparing til udførsel af en forsvarlig renovering. Det skal hertil siges at det almindelige kontingent forbliver uændret på 750,-.

Men som sagt, blev bestyrelsens forslag nedstemt, og da dette er en mistillid til bestyrelsen, valgte den at trække sig.

Del siden